Značka Nike, to je fenomén. Založená v garáži dvěma přáteli, dnes je oděvním gigantem, jehož logo zná celý svět. Její historie je důkazem toho, že vášeň, nadšení a píle jsou cestou k úspěchu. Jak přesně se rozvíjel její osud? Poznejte fascinující historii značky Nike.
DÁMSKÉ BOTY NIKE PÁNSKÉ BOTY NIKEDĚTSKÉ BOTY NIKE
Nike - historie značky
1964
Trenér lehké atletiky, William Bowerman a jeho žák, student obchodní akademie - Phil Knight, zakládají ve Washington County společnost pod názvem Blue Ribbon Sports. Na počátku se zabývali pouze distribucí japonské obuvi, jednak spojení zkušeností v oblasti sportu a ekonomie, umožnily rychlý rozvoj firmy.
1972
Značka opět dokazuje svou dokonalou byznysovou intuici. Navazuje spolupráci s tenistou Ilie Nastase. Ten se stává oficiální tváří značky a má zakázáno hrát v obuvi jiných producentů.
1974
Bowerman a Knight společně hledají nová technologická řešení. Inspirace nacházejí dokonce i v kuchyni. Patentují nový model - Nike Waffle Trainer, jehož podrážka připomíná svou strukturou gofr. Nápad se prý zrodil během nedělní snídaně.
1979
Objevuje se další jedinečný patent firmy v podobě vzduchových polštářků umístěných v podrážce. Od tohoto momentu se klienti mohou těšit ještě lepším odpružením a dynamickým krokem. Co je zajímavé, konstruktérem tohoto řešení byl zaměstnanec NASA, Frank Rudy
1982
Další obuvnický přelom – objevuje se první model Nike Air Force.
1988
Moto „Just Do It” se stává sloganem značky, který je známý na celém světě.

2003-2005
Čas expanse a nových technologických řešení. Nike přebírá Converse za více jak 300 miliónů dolarů. Značně se zlepšují také podmínky produkce, značka tvoří neobvykle populární ekologickou kolekci – Nike Considered.
2013-2020
Značka nezpomaluje. Každou sezonu se objevují skvělé nabídky zaskakující všechny fanoušky značky Nike. Reedice klasiky a zcela nové modely obuvi, propracované oblečení a doplňky zajistí, že značku milují miliony klientů na celém světě. Logo Swoosh a slogan „Just do it” se záslužně zapsali do historie sportu a módy, symbolizujíc nejlepší jakost, skvělý design a víru v sama sebe.
1971
Nastupuje úplné zakončení spolupráce s Japonci. Společnost oficiálně mění název na Nike, který je odvozen od řecké bohyně vítězství a uvádí na trh první v plně autorský model bot stejného názvu. Objevuje se rovněž nové logo – Swoosh, navržené studentkou Carolyn Davidson. Symbolizuje dynamiku, úspěch a vítězství.

1985
Michael Jordan se stává prvním sportovcem v historii, jehož jménem byla nazvána kolekce obuvi. Air Jordan se stávají snem každého fanouška basketbalu.
90. léta.
Značka rozšiřuje svou kolekci o streetwearové oblečení a obuv. Navazuje rovněž další spolupráci s největšími hvězdami sportu, takovými jako jsou Andrea Agassi, Michael Schumacher či Eric Cantona. To je rovněž symbolický konec jisté éry – v roce 1999 umírá William Bowerman.

2008-2012
To je další významné období v historii značky Nike. Na trhu se objevuje model stvořený na základě nové technologie – Flywire a Flyknit. Obratem se stává hitem jak mezi profesionálními sportovci, tak i sneakerheady.
